Fortæl os, hvilke cookies vi må placere. Når du klikker på 'Væsentlige cookies', indsamler vi ikke personlige data, og du hjælper os med at forbedre webstedet. Når du klikker på "Accepter cookies", får du en optimal webstedsoplevelse.
Mere om privatliv og cookies..
Kundeservice
Find svaret på dit spørgsmål
Vi hjælper dig gerne
Har du et spørgsmål, eller har du brug for et godt råd? Kontakt os på den måde, der passer dig bedst!
Det er vigtigt for os, at vores kunder kan henvende sig til os på en måde, de er trygge ved. Derfor kan du kontakte os på telefon, e-mail eller chatte via vores kanaler på de sociale medier.
Vil du gerne selv prøve at finde svar på dit spørgsmål? Se vores Ofte Stillede Spørgsmål nederst på denne side.
Har du et spørgsmål?
Vidste du, at vores team er her for dig 6 dage om ugen, morgen, middag og aften? Vi hjælper dig gerne med at bestille, vælge det rigtige træ eller den rigtige plante og besvare eventuelle spørgsmål, som du måtte have!
Alle spørgsmål, vi modtager, kommer bagerst i køen. Så stil venligst dit spørgsmål gennem én kanal og ikke flere kanaler på én gang. Ellers vil listen over spørgsmål kun blive længere. Du skal ikke være bange for, at dit spørgsmål bliver overset. Vi besvarer alle spørgsmål, vi modtager, så hurtigt som muligt!
Heijnen Plants BV
Gartneri
Roligt 9,
6088 NG Roggel
Nederlandene
Gartneri og forsendelse
Verlengde Roobeekweg 8,
5944 NR Arcen
Nederlandene
Bestilling og betaling
Hvordan bestiller jeg?
For at bestille produkter skal du lægge dem i den digitale kurv. Det kan du gøre ved at klikke på den lyserøde knap med kurv-symbolet for det pågældende produkt.
Når alle produkter er lagt i kurven, kan du afslutte bestillingen fra kurv-siden ved at påbegynde betalingen.
Kan jeg ændre min ordre?
På grund af opsætningen af vores lagersystem kan vi ikke ændre igangværende ordrer. Antallet af bestilte planter kan ikke øges eller reduceres. Den eneste mulighed, du har, er at annullere din nuværende ordre. Derefter har du mulighed for at bestille igen.
Bemærk venligst: Annullering kan kun foretages, hvis vi endnu ikke er begyndt at behandle din ordre. Det er bedst at kontakte os pr. telefon om dette.
Kan jeg annullere min ordre?
Annullering af din ordre er kun mulig, hvis ordren endnu ikke er sendt afsted fra vores gartneri. Kontakt os venligst pr. telefon om dette.
Hvordan kan jeg betale for planterne på en sikker måde?
Når du går til kurven og klikker på 'Betal', vises de betalingsmetoder, vi tilbyder, automatisk på skærmen.
Skal man bestille for et minimumsbeløb?
Ja, vi har et minimumsbestillingsbeløb på kr 225, eksklusive forsendelsesomkostninger.
Er priserne inklusive eller eksklusive moms?
Alle vores priser er inklusiv moms.
Kan jeg bestille fra Heijnen Planter som privatperson?
Ja, vi leverer til både privat- og erhvervskunder. Det er ikke nødvendigt for private at oprette en konto, men det er praktisk.
Kan jeg komme og vælge planter på gartneriet?
Nej, vores planter kan kun bestilles via webshoppen.
Leveringstid og levering
Hvad er leveringstiden for mine planter?
Vi overholder generelt følgende leveringstider:
Forsendelser af pakker
Leveringstiden er 1 til 5 arbejdsdage efter modtagelse af betaling. Pakketiden, inklusive transport til kunden, er normalt mindre end 24 timer. Ordrer, der er klar til afsendelse om fredagen, leveres normalt om lørdagen. Du vil modtage et track & trace-nummer fra vores fragtfirma, så du kan spore din ordre.
Forsendelse af paller
Ved palleforsendelser kan du vælge din egen leveringsuge i vores webshop. Leveringstiden er typisk mellem 3 og 9 arbejdsdage. Den nøjagtige leveringsdag og -tidspunkt er ikke fast. Det vil være fra tirsdag til fredag mellem kl. 8.00 og 18.00.
Vær opmærksom på, at der i særlige tilfælde, på grund af visse omstændigheder og/eller ordresammensætninger, kan forekomme afvigelser fra ovenstående leveringstid. Hvis det er tilfældet, vil vi angive den leveringstid, der gælder for din ordre, i kurven. Kurven vil også vise, om det er en pakkeforsendelse eller en palleforsendelse.
Hvordan bliver mine planter leveret?
Vi sender små og mellemstore planter som pakkeforsendelser med pakkeservice. Store haveplanter og træer sendes på paller og leveres til dit hjem af et transportfirma. For at undgå skader på planterne pakker vi alle vores haveplanter på en omhyggelig og sikker måde, så kvaliteten bevares. Så ingen grund til at bekymre sig om dette!
Flere oplysninger og fotos om, hvordan vi pakker vores planter, kan findes her.
Kan jeg vælge en dag eller et tidspunkt, hvor min ordre skal leveres?
I øjeblikket er det ikke muligt at vælge en bestemt dag eller et bestemt tidspunkt.
For pakkeforsendelser kan du vælge enten den hurtigst mulige levering (1-5 arbejdsdage) eller levering i en bestemt leveringsuge. For palleforsendelser har du kun mulighed for at vælge en leveringsuge.
Får jeg besked på forhånd, når min ordre bliver afsendt/leveret?
Ved pakkeforsendelser får du altid besked på forhånd om, hvornår ordren bliver leveret, og du får en e-mail om leveringstidspunktet om morgenen på leveringsdagen. Dette estimeres altid i perioder på 1 time.
For palleforsendelser vil du ikke modtage besked på forhånd. Den leveringsuge, du har valgt, er den uge, hvor din ordre vil blive leveret.
Skal jeg være hjemme, når min ordre bliver leveret?
Hverken pakke- eller palleforsendelser kræver, at du er hjemme, når planterne leveres.
I tilfælde af pakkeforsendelser vil vi forsøge at levere planterne til en af naboerne eller til en pakkeshop. Hvis du på forhånd ved, at du ikke vil være hjemme på leveringstidspunktet, bedes du vælge en af følgende muligheder:
- Ændre leveringsadresse eller leveringsdag
- Få pakken leveret til en pakkeshop i nærheden af dig
- Give tilladelse til at sætte pakken et sted (f.eks. i carporten eller ved hoveddøren)
I tilfælde af palleforsendelser stiller vi planterne et passende sted ved dit hus eller din indkørsel. Det kræver dog, at dit hjem eller din virksomhed kan nås med en lille lastbil (7,5 tons).
Er det muligt at afhente min ordre?
Ved pakkeforsendelser kan du få din ordre leveret til en pakkeshop i nærheden af dig. Med de mange pakkeshops, der findes, er der altid en i nærheden. Du kan angive denne mulighed under bestillingsprocessen.
Det er ikke muligt at afhente en palleforsendelse fra en pakkeshop. Du kan se, om det er en pakke- eller palleforsendelse i kurven.
Hvor meget betaler jeg i fragt?
Fragt er meget afhængig af ordrens sammensætning. Tjek indkøbskurven for at se, hvad (de eventuelle) fragtomkostninger er for din ordre.
Hvilke lande/områder leverer I til?
Vi leverer planter til ni europæiske lande: Holland, Belgien, Tyskland, Østrig, Schweiz, England, Frankrig, Sverige og Danmark.
Vær opmærksom på, at vi opkræver et tillæg for levering til de hollandske Vadehavsøer. Dette tillæg beregnes automatisk i kurven.
I hvilken stand bliver mine planter leveret?
For at sikre, at planterne er af høj kvalitet og ankommer til dig i optimal stand, graver vi dem ud i gartneriet (med rodklump eller bare rødder) så tæt på afsendelse som muligt, og vi tjekker og vander dem grundigt inden afgang. Derefter pakkes planterne omhyggeligt, så de kan tåle transporten og ikke tørrer ud.
Potteplanter plukkes fra gartneriet så tæt på afsendelse som muligt og pakkes i sidste øjeblik for at holde pakketider og leveringstider så korte som muligt. Dette er for optimal bevarelse af kvaliteten. Selv i tilfælde af forsinkelser under leveringen er længere pakketid normalt ikke et problem.
Vigtigt at læse: Plantetilstande på leveringstidspunktet
Garanti, returnering og detaljer
Er der garanti på de bestilte produkter?
Alle planter, du bestiller hos os, kommer direkte fra gartneriet og er udvalgt efter kvalitet. Du får en vækstgaranti på disse planter. Det betyder, at planten vil være godt rodfæstet og vise vækst inden for 1 måned fra leveringsdagen, især hvis korrekt jordforberedelse og planteinstruktioner følges.
Selvfølgelig er der altid den mulighed, at en plante dør eller ikke vokser, som den skal. I så fald bedes du kontakte os med det samme. Vores kundeservice vil svare inden for 2 arbejdsdage.
Bemærk venligst, at der ikke kan gøres garantikrav gældende i følgende tilfælde:
- Undladelse af at følge vores instruktioner om jordforberedelse og plantning
- At give for lidt eller for meget vand
- Frostskader efter levering af planten/planterne
- Skader forårsaget af vejrforhold, skadedyr, dyreangreb, skimmel og/eller forkert brug (f.eks. af plantebeskyttelsesmidler og gødning) efter levering
* Bemærk venligst, at rodskudsplanter er udelukket fra vækstgarantien og fortrydelsesretten.
Kan jeg returnere min ordre?
Det er muligt at returnere din ordre inden for en periode på 14 dage. Denne periode starter fra det øjeblik, ordren er afgivet.
Se alle vilkår og betingelser for returnering af produkter her.
Jeg har ikke modtaget mine planter
Hvis din ordre ikke blev leveret på den aftalte dag/leveringsuge, bedes du bruge denne formular til at sende en e-mail. På den måde kan din besked blive behandlet så hurtigt som muligt.
Jeg har modtaget den forkerte type planter
Hvis du har modtaget en anden sort end den, du bestilte, bedes du sende en e-mail ved hjælp af denne formular. På den måde kan din besked blive behandlet så hurtigt som muligt.
Jeg har modtaget min ordre for sent
Hvis du har modtaget de bestilte planter for sent og gerne vil klage over dette, bedes du sende en e-mail ved hjælp af denne formular. På den måde kan din besked blive behandlet så hurtigt som muligt.
Jeg har modtaget det forkerte antal varer
Hvis du har modtaget et forkert antal planter, bedes du sende en e-mail ved hjælp af denne formular. På den måde kan din besked blive behandlet så hurtigt som muligt.
Højden på de planter, jeg har modtaget, er ikke korrekt
Hvis højden på de planter, du har modtaget, ikke svarer til den plantehøjde, du bestilte, bedes du sende en e-mail ved hjælp af denne formular. På den måde kan din besked blive behandlet så hurtigt som muligt.
Jeg er ikke tilfreds med kvaliteten af de planter, jeg har modtaget
Hvis du ikke er tilfreds med kvaliteten af de planter, du har modtaget, bedes du sende en e-mail ved hjælp af denne formular. På den måde kan din besked blive behandlet så hurtigt som muligt.
Mine planter ser anderledes ud end på billederne i webshoppen: Hvorfor det?
Havens planter er levende produkter og kan derfor variere i udseende i løbet af årstiderne. Plantens blomstring, størrelse og farve kan variere. Derfor er der en chance for, at de planter, der leveres til dig, kan se anderledes ud end billederne i vores webshop.
Alle de haveplanter, vi leverer, kommer direkte fra gartneriet, så de er altid af høj kvalitet, uanset hvordan de ser ud, eller hvornår på året de er bestilt.
Er Heijnen Planter tilknyttet en kvalitetsstandard for netbutikker?
Ja, Heijnen Planter er certificeret af Trusted Shops. Trusted Shops-kvalitetsstandarden certificerer, at Heijnen Planter overholder både europæisk og national lovgivning. Dette beskytter dig som forbruger, så du kan handle hos os uden bekymringer og på en sikker måde.
Du kan læse Trusted Shops vilkår og betingelser på deres hjemmeside.
Vilkår og betingelser, samt privatlivspolitik
Generelle vilkår og betingelser og fortrydelsesret
Vores generelle vilkår og betingelser samt oplysninger om udøvelse af fortrydelsesretten kan findes på denne side.
Privatlivspolitik
Detaljer om vores privatlivspolitik kan findes her.
Ansvarsfraskrivelse
Se vores ansvarsfraskrivelse her.
Plantning og pleje
Skal jeg plante planterne straks efter levering?
Vi anbefaler at plante planterne i haven så hurtigt som muligt efter levering. Hvis det ikke er muligt at plante med det samme, så sæt planterne et beskyttet sted væk fra solen, og sæt dem på afstand af hinanden, så luften kan cirkulere. Vand dem i tide og tilstrækkeligt for at forhindre, at de tørrer ud. Forsøg altid at plante rodklumper/barrodsplanter inden for 3 dage efter modtagelsen (helst før). Potteplanter kan holde til at være over jorden lidt længere, men igen, plant dem venligst så hurtigt som muligt!
Hvad er den bedste periode til at plante haveplanter?
Plantningsperioden afhænger af, om planten/træet leveres i potte (pottedyrket) eller leveres som rodklump/barrodsplante (nyopgravet fra gartneriet). Du kan finde råd om det rigtige plantetidspunkt her.
Hvordan skal jeg plante mine haveplanter?
Den bedste måde at plante på afhænger af plantetypen. Siden med vores planteinstruktioner indeholder alle de oplysninger, du har brug for om, hvordan du planter forskellige plantesorter.
Hvordan skal jeg passe mine planter?
På hver plantesorts produktside, under overskriften 'Plantning og pleje', finder du information om, hvordan du bedst passer planterne. Det omfatter beskæring, vanding og gødning af planterne. Du kan også finde masser af information om plantepleje på vores side om Plantning og pleje.
Hvor mange planter har jeg brug for?
Antallet af planter, du har brug for, afhænger af størrelsen på din have eller terrasse og af planternes størrelse på leveringstidspunktet. På hver plantesorts produktside beskriver vi, hvor mange planter du skal bruge pr. løbende meter og/eller pr. kvadratmeter.
Vi har også et praktisk værktøj til at udregne antallet af kvadratmeter. Det kan du finde her.
Hvad er den ideelle afstand mellem planterne?
Planteafstanden afhænger af den type plante, du bestiller, og plantens størrelse på leveringstidspunktet. På hver plantesorts produktside beskriver vi, hvor mange planter du skal bruge pr. meter/kvadratmeter.
Hvis du så placerer det anbefalede antal planter med lige stor afstand på meteren/kvadratmeteren, vil du altid have den perfekte afstand mellem planterne for hver plantesort.